Hoe voorkom ik een klacht of claim?

Opleiding

Deze training is bedoeld voor zowel therapeuten die net hun eigen praktijk zijn begonnen als ook voor therapeuten met een jarenlange werkervaring.

Tijdens deze training wordt u uitgedaagd om kritisch naar uw eigen praktijk te kijken. Heeft u de zaak op orde? U krijgt uitleg over wet- en regelgeving en krijgt materiaal aangereikt.

Door goed geïnformeerd te zijn kunt u grotendeels voorkomen dat er klachten ontstaan.

Docent:
Gerfriede Hoekendijk-de Wal

Inhoudelijk

Sinds de invoering van de ‘Wet Kwaliteit, Klachten en Geschillen Zorg’ (Wkkgz) is het voor therapeuten nog belangrijker om op de hoogte te zijn van de geldende wetten, richtlijnen en protocollen. De Wkkgz heeft namelijk een direct effect op hetgeen van een therapeut verwacht wordt wat betreft wettelijke vereisten. De controles op naleving hiervan worden inmiddels uitgevoerd door of namens de Inspectie Gezondheidszorg en/ of de Belastingdienst. Deze trainingsdag helpt u bij het positief-kritisch onder de loep nemen van uw eigen praktijk.

Ook wordt er tijdens de training aandacht besteed aan (mis)communicatie omdat in de praktijk blijkt dat hierdoor ook veel klachten ontstaan. Aan de hand van een aantal rollenspellen ziet u hoe het in de communicatie mis kan gaan en wordt u een spiegel voorgehouden waarna u tips en adviezen mee krijgt.

Tijdens deze 1-daagse training komen al deze zaken aan bod waardoor u daarna zelf kunt controleren of uw praktijk en/of uw kennis van de wetgeving voldoende is om niet alleen een goede therapeut maar ook een goede ondernemer te zijn.

 

Investering

De module 'Hoe voorkom ik een klacht of claim?' is een 1-daagse training.
Prijs: €129,- excl. BTW. Bij deze prijs is koffie, thee en water inbegrepen. 

Deze training is geaccrediteerd bij de SNRO als bij- en nascholing MBK/ PSBK voor 8 SBU.

> Gelijk inschrijven

Over de opleiding

Startdata
01-12-2018
Datum / Lesdag / Plaats / Tijd
  • 01-12-2018 - Lesdag 1 - Hoofdlocatie Prevenzis Ommen - 10:00/16:00